Počet záznamů: 1  

Kocourek, Josef, 1909-1933

  1. SYS0057077
    LBL
      
    -----cz--a22-----n--4500
    003
      
    CZ-PrNK
    005
      
    20250324082043.2
    008
      
    980420|n|aznnnaabn-----------n-a|a------
    024
    7-
    $a 0000000076940825 $2 isni
    024
    7-
    $a Q12026232 $2 wikidata
    040
      
    $a Jaroslav Kunc $b cze $c ABA001 $d ABA001 $d ABB060 $d ABE336 $e rda
    046
      
    $f 1909 $g 1933
    100
    1-
    $a Kocourek, Josef, $d 1909-1933 $x učitel, básník, prozaik a fejetonista
    370
      
    $a Brdo, Stará Paka, Česko $b Brdo, Stará Paka, Česko $c Česko
    372
      
    $a školství $a literatura $a poezie $a próza $a fejeton
    374
      
    $a učitelé $a spisovatelé $a básníci
    375
      
    $a muž
    377
      
    $a cze
    670
      
    $a PNP-LA
    670
      
    $a Ondráček, Vít: Čtenář Josefa Kocourka. Praha, Nezávislý podmelechovský spolek, 2024
    670
      
    $a Spisovatelé Novopacka, 1997 $b úplné datum narození
    670
      
    $a www(Wikipedie, otevřená encyklopedie), cit. 21. 3. 2025 $b biografické a profesní údaje $u https://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Kocourek_(spisovatel)
    678
    0-
    $a Narozen 22. 1. 1909 v Brdě u Nové Paky, zemřel 31. 3. 1933 tamtéž. Učitel, básník, prozaik a fejetonista.
    UUU
      
    $a Studoval na učitelském ústavu v Jičíně. Vystřídal různá místa v části republiky s výraznou převahou německého obyvatelstva, české školy zde byly menšinové, proto je často zmiňován jako menšinový učitel. Během jeho učitelského působení se mu stalo psaní velmi důležitou součástí jeho existence a takřka smyslem života. Na konci 20. let doslova vychrlil množství povídek, novel, básní i fejetonů, věnoval se psaní deníků a pěstoval velmi rozsáhlou korespondenci s nejen českými autory. O oživení zájmu o jeho dílo se po roce 1989 pokoušejí zejména Jaromír Typlt a Vít Ondráček.
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.