Number of the records: 1  

Řeč plakátu 1890-1938

  1. Title informationŘeč plakátu 1890-1938 / Lucie Vlčková (ed.) ; texty: Magdalena Nerudová, Petr Šámal, Petr Štembera, Lucie Vlčková, Filip Wittlich ; překlad resumé: Vladimíra Šefranka Žáková ; fotografie: Jana Jelínková, Ondřej Kocourek, Jitka Walterová ; grafická úprava: Vladimír Vimr
    Další autoři Vlčková, Lucie, 1975- (Editor) (Author)
    Nerudová, Magdalena, 1992- (Author)
    Šámal, Petr, 1977- (Author)
    Štembera, Petr, 1945- (Author)
    Wittlich, Filip, 1967- (Author)
    Šefranka, Vladimíra, 1961- (Translator)
    Jelínková, Jana (Photographer)
    Kocourek, Ondřej, 1968- (Photographer)
    Walterová, Jitka, 1947- (Photographer)
    Vimr, Vladimír, 1954- (Book designer)
    Corporation Uměleckoprůmyslové museum (Praha, Česko) (Organizer of meeting) (Publisher)
    Tiskárna Helbich (Printer)
    Publication[Praha] : Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2022
    ManufactureBrno : Tiskárna Helbich, a.s.
    Scope255 stran : ilustrace (převážně barevné), faksimile ; 28 cm
    ISBN978-80-7101-211-5 (brožováno)
    CountryCzech Republic
    LanguageCzech
    Note Zdobená barevná obálka. - Obsah. - Barevné, tónované a černobílé fotografie a faksimile s popiskami. - Katalog. - Na zadní straně obálky anotace.
    "Publikace doprovází stejnojmennou výstavu, uspořádanou Uměleckoprůmyslovým museem v Praze v roce 2022"--Tiráž.
    AnnotationPublikace představuje plakát jako vizuální komunikační médium, které používá specifickou řeč propojující obraz a text. Plakát slouží ke sdělení informace krátkodobého významu, proto vychází z bezprostředního, dobově aktuálního jazyka, srozumitelného napříč širokým sociálním spektrem. Sémantiku plakátového sdělení umocňuje také strukturování informace, obrazové reference a schémata zacílená na konkrétní publikum (profesní, národnostní či genderové skupiny). Pro různé účely plakát používá jiné typy řeči, avšak některá jeho klišé fungují univerzálně. Kniha přibližuje jazyk plakátu v nejrozmanitějších způsobech komunikace a rolích, které plnil ať už ve prospěch umění, obchodu či ideologie. Jednotlivé typy obrazových sdělení jsou zastoupeny jak nejvýznamnějšími exponáty z více než třicetitisícové kolekce plakátu Uměleckoprůmyslového musea v Praze, jež patří mezi nejstarší a nejvýznamnější evropské sbírky plakátu, tak i artefakty běžné produkce z období 1890–1938 s důrazem na díla české a středoevropské provenience. Statě zohledňují obecnější problematiku – kritickou reflexi plakátu v Čechách, způsoby uplatnění plakátu v městském prostředí, proměnu jazyka plakátu – i úzce zaměřená témata jako meziválečnou reklamní scénu, osvětový plakát či plakáty propagující umění.
    Language noteAnglické resumé.
    Document kindmonografie
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii a bibliografické odkazy.
    Corporate keywords Uměleckoprůmyslové museum (Praha, Česko)
    Geographic keyword Praha (Česko)
    Keywords plakáty * grafický design * muzejní sbírky * Česko * r. 1890-1938 * stol. 19.-20. * katalogy výstav * kolektivní monografie
    UDC(084.5) * 659.133.1 * 766:655 * 069.5 * (437.311) * (437.3) * (083.824) * (048.8:082)
    Řeč plakátu 1890-1938

    book

    Call numberTrack No.LocationInfo
    LITd 02621131/2024Fond

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.