Number of the records: 1
Klafki, Wolfgang, 1927-2016
SYS 0097871 LBL -----cz--a22-----n--4500 003 CZ-PrNK 005 20250114192550.0 008 061215|n|aznnnaabn-----------|-a|a------ 024 7-
$a 0000000108703788 $2 isni 024 7-
$a Q107305 $2 wikidata 040 $a ABA001 $b cze $d ABA001 $d BOA001 $e rda 046 $f 1927 $g 2016 100 1-
$a Klafki, Wolfgang, $d 1927-2016 $x německý pedagog, didaktik 370 $a Węgorzewo, Varmijsko-mazurské vojvodství, Polsko $b Marburg, Německo $c Německo 372 $a pedagogika 374 $a pedagogové 375 $a muž 377 $a ger 670 $a Wolfgang Klafki, Helmut-Gerhard Müller: Elisabeth Blochmann (1892-1972) 670 $a Wolfgang Klafki: Studie k teorii vzdělání a didaktice 670 $a DNB, cit. 10. 1. 2025 $b autoritní forma, biografické údaje, rok narození, rok úmrtí 670 $a www(Wikipedia, die freie Enzyklopädie), cit. 3. 1. 2025 $b biografické údaje, místo narození, místo úmrtí $u https://de.wikipedia.org/wiki/Wolfgang_Klafki 678 0-
$a Německý pedagog. UUU $a Narozen 1.9. 1927, Úhořevo (Polsko), zemřel 24.8. 2016 v Marburgu (Německo). Dostal se k didaktice teorie vzdělávání poté, co se historicky a systematicky vypořádal s tradičním rozporem mezi materiálními (vzdělávací obsah, který je tak důležitý, že se studenti musí učit) a formálními (chování a formy jednání, které jsou pro studenty důležité) vzdělávacími koncepcemi historicky a systematicky od 50. se zabýval. Pokusil se spojit obě teorie prostřednictvím kategorické formace. Klafki spolu s Wolfgangem Krampem (1927–1983) významně utvářel didaktiku pedagogické teorie, která vychází z myšlenek humanitního vzdělávání . Inicioval vývoj prvních projektů reformy kurikula , pracoval na revizi hesenských rámcových směrnic a obhajoval nový předmět studia práce.
Number of the records: 1